Monday, August 15, 2011

Dah terlambatkah??


Adakah saya sudah terlambat untuk mengucapkan selamat berpuasa? Tak kan?? Saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua kawan-kawan saya. Tahun ni ape azam puasa korang? Saya berazam nak turunkan berat jadi 44kg macam tahun lepas. Tapi nampak gayanya macam susah je sebab time berbuka makan mesti sedap-sedap. Selain menu utama nasi dengan kuah, mestu ada lauk sayur dengan goreng-goreng macam ayam ke, ikan ke, tempe ke, udang ke, sotong ke. Macam mane nak kurus ni? Lauk-lauk faveret saya tahun ni adalah asam pedas, nasi lemak ayam goreng berampah dan nasi briyani. Tengok tu? Semua yang high calories. Dah la bulan puasa tak berapa nak exercise. Haaa kuih cara berlauk dengan kek batik kat bazar ramadhan Peringgit pun sedap. Walaupun saya sahur hanya minum susu low fat, tapi still xde perubahan. Jadi setiap hari saya akan turun tangga 19 tingkat masa nak balik kerja. Kene pegi Mydin cari jamu la kot. Huhuhu.

Selamat berpuasa kawan-kawan. Jangan makan banyak-banyak ye masa berbuka.

No comments:

Post a Comment